Viime yön nukuin hyvin. Ei ollenkaan paha tilanne siis. Olin varautunut paljon pidempään unettomuusjaksoon. Täytyy vain toivoa, että univaikeudet todella olivat tässä.

Tänään on perjantai ja valehtelisin jos väittäisin, ettei tee mieli kaljaa. Viime kerralle meni muistaakseni puoli vuotta ennenkuin kaljattomuus muuttui rutiiniksi.

Erikoista myttyyn menneessä projektissa oli se, että raittiin vuoden jälkeen mieleni ei tehnyt kaljaa enää ollenkaan. Olin vain päättänyt, että olen vuoden juomatta. No, vuosi oli kulunut ja reilusti ylikin, joten minulla "oli lupa" juoda. Minähän join, ja se lähti hanskasta. Ei tietenkään heti, mutta muutaman kuukauden päästä join taas selkeästi liikaa. Alussa juominen pysyi kurissa ja rajoittui vain viikonloppuihin. Kuten nyt tiedämme, homma karkasi kuitenkin käsistä.

Tällä hetkellä keskityn vain tulevaan viikonloppuun. Syön hyvin ja nautin. Aamut ilman kaljapöhnää ovat parhaita. Voin juoda kahvit rauhassa ja puuhailla pihalla. Tai jotain, ihan mitä vaan, mutta ei alkoholia. Syödäkin aion, sen luvan olen antanut itselleni. Kunhan projekti rutinoituu, niin sitten voin hienosäätää ruokavaliota paremmaksi. Nyt sammutetaan vain tätä tulipaloa. Peruskorjaus alkaa vasta, kun rauniot on raivattu.